Jdi na obsah Jdi na menu

  Celý postup práce je ve většině případů rozdělen do sedmi základních kroků.

Obrazek

Obrazek 1. KONTAKT, URČENÍ MOTIVU OBRAZU
Vše začíná kontaktování zákazníkem, který vysloví přání, popíše mi situaci pro koho je obraz, do jakého interiéru čili do jakého pokoje má být umístěn a neméně důležité jsou pro mě i barvy pokoje. A tím nejhlavnějším je charakteristika lidí a výčet jejich zájmů, pro které je obraz malován, abych mohla spekulovat nad motivem a atmosférou obrázku… (v případě, že se jedná o malování postaviček). Někdy si zákazník nadiktuje přesně situaci v obrázku sám.

Příklad-mail od zákaznice: "Moje představa byla dva andělíčci, nebo amorci proti sobě - naivně namalované, nebo postavičky od p. Čapka - panenky v košilkách. Mám totiž dřevěnou postel, mírně vyřezávanou, tak by se to nad ní hodilo. Pro příklad Vám posílám i obrázek postele. Nemáte něco takového ve svých náčtrtcích?"

Obrazek 2. NÁČRT MOTIVU
Vyjádření motivu do náčrtku panáčků tužkou...lze každou činnost dát do jednotlivých obrázků (viz trilogie), nebo i souhrn činností do jednoho obrazu – viz např. obrázek panáčků v autíčku s žirafkou  - manželé mají rádi Citroen Kachna a sbírají žirafy... nebo obrázek amorků - oblíbené postavičky zákaznice.. apod.  >>> ilustrační foto

Obrazek 3. KOREKCE, UPŘESNĚNÍ DETAILŮ
Následuje domluva ohledně barevnosti obrazu a doladění detailů se zákazníkem – dle jeho přání.. (panáčci větší.. dejte stromeček na druhou stranu..ať se panáčci více smějí apod.)

Příklad-mail od zákaznice: "...nemám, co bych vytkla, úplně jste vystihla moji  představu i s těma obláčkama :-) Jen malý detail, zda by šla harfička uděla o něco větší. Musím přiznat, že jsem rozměr 100x80 trochu přehnala. Včera jsem to přeměřovala a tento rozměr je obrovský a nad postel se nehodí. Šel by rozměr 80x50 cm ? Bylo by to decentnější a hezčí. Také jsem přemýšlela o barvách. Protože mám vymalováno žlutě ( pastelová žlutá ), tak by byly nejlepší - bílá / slonová kost / smetanová jako podklad, doplněná trochou červené a oranžové, i když obláčky by mohly být i trochu do modra, aby byl celkový dojem světlý, teplý a čistý" 

Obrazek 4. POČÁTEK MALBY NA PLÁTNO
Až je vše domluveno, nechám ve výtvarnickém centru vyrobit patřičnou velikost plátna, nakoupím barvy, rovnou i balicí materiál a začínám malovat.  >>> ilustrační foto

Obrazek 5. PRŮBĚŽNÁ KOMUNIKACE SE ZÁKAZNÍKEM
V průběhu malby posílám fotografie rozpracovaného díla pro případ, že by se zákazníkovi něco nelíbilo, chtěl něco změnit (velikost postaviček, barevnost...)

Příklad-mail zákaznici: "...posílám fotky rozpracovaného obrazu...a potřebovala bych tedy ještě vaše vyjádření..Co se velikosti panáčků týče...Pokud byste si přála postavičky zvětšit, ještě není nic ztraceno..klidně je o kousek zvětším.." >>> ilustrační foto

Obrazek6. DOKONČENÍ DÍLA
Po dokončení obrazu opět vyfotím a pošlu konečnou verzi – znovu pro případné možné úpravy požadované zákazníkem.

Příklad-mail od zákaznice: "Děkuji moc za zaslání fotek. Koukala jsem na vaše stránky a už jsem si ho tam našla. Je parádní a těším se, až ho nad postel zavěsím. Uřčítě Vám pošlu fotku, jak to vypadá. :-) "  >>> ilustrační foto

Obrazek7. EXPEDICE, PLATBA, SPOKOJENOST ZÁKAZNÍKA
Obraz zabalím do papíru, dále lepenkového papíru (kartonu) a zasílám poštou na dobírku. Větší formáty obrazů posílám zásilkovou službou Radiálka Ostrava (www.radialka.cz).

Oznamuji mailem zákazníkovi datum odeslání s prosbou o odezvu, zda obraz došel v pořádku a zda jsou s dílem všichni spokojeni. Také prosím o jakýkoliv komentář na mé stránky… Dále se zajímám o to, zda obrázek sedí v interiéru a pokud je zákazník ochoten, posílá mi foto obrazu v jejich interiéru (viz amorci nebo abstraktní obraz s hnědými pruhy).

Příklad-mail od zákaznice: "Tak obraz dorazil již včera a v pořádku. Večer jsem ho vybalila a musím říct že je parádní - roztomilý. Tak jsem zvědavá na konečný výsledek :-) "  >>> ilustrační foto 

Na závěr musím poznamenat, že mám bohužel i špatné zkušenosti se zákazníky - objednají si obrázek, komunikace probíhá naprosto normálně.. a až je vše hotovo, zákazník ho odmítne. Tento přístup mne donutil požádat si vždy při nějaké velké či speciální zakázce nějakou zálohu na materiál. Ocenila jsem přístup jedné paní, která mi sama automaticky nabídla penízky na nákup materiálu..

Díky všem budoucím zákazníkům za pochopení v této věci..